You are hereΔιασφάλιση Ποιότητας / Όργανα Διασφάλισης Ποιότητας / Κριτήρια και Δείκτες Αξιολόγησης

Κριτήρια και Δείκτες Αξιολόγησης


Τα βασικά κριτήρια της αξιολόγησης ορίζονται από το Ν. 3374/2005 (άρθρο 3), ως ακολούθως:

1. Ποιότητα των Προγραμμάτων Σπουδών
Τα κυριότερα κριτήρια αφορούν στα ακόλουθα σημεία:

  • Βαθμός ανταπόκρισης του προγράμματος σπουδών στους στόχους του Τμήματος και τις απαιτήσεις της κοινωνίας
  • Συνοχή και λειτουργικότητα του προσφερόμενου προγράμματος
  • Ορθολογική οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
  • Εξεταστικό σύστημα που εφαρμόζεται
  • Βαθμός υποστήριξης από την υπάρχουσα υποδομή

2. Ποιότητα του Διδακτικού Έργου
Αναφέρεται κυρίως στα ακόλουθα σημεία:

  • Οργάνωση και εφαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας
  • Αποτελεσματικότητα του ακαδημαϊκού προσωπικού
  • Εκπαιδευτικά βοηθήματα
  • Μέσα και υποδομές
  • Χρήση νέων τεχνολογιών
  • Σχέση αριθμού εκπαιδευτικού προσωπικού/φοιτητών και η μεταξύ τους συνεργασία
  • Επίπεδο και ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης
  • Σύνδεση διδασκαλίας και έρευνας
  • Κινητικότητα ακαδημαϊκού προσωπικού και φοιτητών

3. Ποιότητα του Ερευνητικού Έργου
Ιδιαίτερα σημαντικά κρίνονται τα ακόλουθα σημεία:

  • Προαγωγή της έρευνας από την Ακαδημαϊκή Μονάδα
  • Πρωτοτυπία της έρευνας
  • Ερευνητικά προγράμματα
  • Αποτελεσματικότητα των ερευνητικών έργων
  • Αναγνώριση της έρευνας από τρίτους
  • Ερευνητικές συνεργασίες
  • Ερευνητική υποδομή
  • Επιστημονικές δημοσιεύσεις
  • Διακρίσεις και βραβεία
  • Συμμετοχή των φοιτητών στην έρευνα

4. Ποιότητα των Λοιπών Υπηρεσιών

  • Αποτελεσματικότητα των διοικητικών υπηρεσιών
  • Υποδομές
  • Χρήση νέων τεχνολογιών
  • Φοιτητική μέριμνα
  • Διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των οικονομικών και άλλων πόρων
  • Συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Τα κριτήρια της αξιολόγησης τυποποιούνται, συμπληρώνονται και εξειδικεύονται με βάση τις κατευθύνσεις και τα πρότυπα που εκδίδει η Α.ΔΙ.Π.